Mas viaje! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Mas viaje! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Mas viaje!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

07 Oktober 2015 | Ecuador, Quito

Na Puyo gingen we naar Misahualli. Er werd ons meerdere keren verteld dat we daar echt heen moesten gaan. We gingen liftend en werden opgepikt en mochten acherin de pick-up zitten. Een paar kilometer verderop kwamen we 6 viajeros tegen! Ze gingen ook naar Misahualli en met zijn 8en pastten we net in de auto. We werden ongeveer 8km voor Misahualli afgezet en moesten dus nog een x liften. Met 8 mensen gaat dit natuurlijk wat moeilijker, maar we mochten achterin een vrachtauto zitten! Aangekomen in Misahualli had iedereen super trek, maar de meesten hadden geen geld. De viajeros en Jeisson besloten om in de restaurants te zingen en spelen. Ik was aangewezen om op de tassen te passen, want ik kende de liedjes natuurlijk niet. Jeisson speelde gitaar, een van de viajeros had een klarinet en de anderen zongen. Ze haalden $11 op en met dat geld gingen we naar een restaurant en kregen we het voor elkaar om met zijn allen vegetarisch te eten! Na het eten gingen we naar het strand en daarna gingen de viajeros weer terug naar Puyo en bleven Jeisson en ik op het strand, waar we onze tent op zetten. We besloten pasta te koken, op een kampvuur, met een pan van 2 andere viajeros die ook hun tent op het strand hadden staan. We aten met zijn allen en het was super gezellig.

De volgende dag gingen we met zijn allen naar een waterval, hier kwmaen we een Duitse jongen tegen en ik nodigde hem uit om soep met ons te eten. We maakten de soep weer op een vuurtje bij de waterval. De soep was super lekker! En de Duitse jongen ging met ons mee naar het strand, waar we weer soep maakten.
De dag daarna gingen we weer met zijn allen naar een enorme boom! Jeisson en ik wilden eigenlijk die dag naar Tena, maar Jeissons rug en mijn nek deden super veel pijn, waarschijnlijk doordat we in het zand sliepen.
De volgende middag gingen we in de bus naar Tena. Hier gingen we naar de brandweer, waar we onze spullen achter mochten laten. We gingen naar el mercado om te lunchen. Hier ontmoeten we een italiaan die heerlijke groente soep en segundo plato maakte, voor maar $1.50pp. 'S middags ging Jeisson werken en hij kwam terug met $25, maar zei dat hij was aangehouden door de politie en dat als hij weer zou werken, hij opgepakt zou worden. 'S avonds zetten we onze tent op naast de brandweerkazerne.
De volgende dag besloten we naar een dorpje vlakbij Tena te gaan, daar zochten we een geschikte slaapplek, tot we 3 vrachtwagenchauffeurs tegen kwamen. We besloten te vragen of ze naar het dorpje Baeza gingen, en daar kwamen ze langs. Ik ging in een van de vrachtwagens en Jeisson in een andere. De chauffeur hield erg van rock muziek, dus dat luisterden we de hele rit! 'S nachts kwamen we aan in Baeza en we waren super super moe! We besloten onze tent op het plaza op te zetten. De hele nacht waren er mensen aan het praten en veel licht, maar we sliepen wel goed, doordat we zo moe waren.
De volgende dag vond Jeisson een super mooie plek om te kamperen, we waren nog steeds super moe en zetten onze tent op de prachtige plek naast een rio op en sliepen de hele dag. Gevolg was dat we om 1 uur 's nachts het gevoel hadden dat het 's ochtends was :p.
De volgende dag genoten we nog van het uitzicht en 's middags gingen we liftend naar Papallacta. Dit was een super klein dorpje en super koud! Jeisson was van plan om daar een maand te blijven en af en toe naar Quito te gaan om te werken. Dit vertelde hij aan 2 mannen en 1 van de mannen zei dat hij een kamer over had die hij niet gebruikt en dat we daar wel mochten slapen. Perfect! De kamer had een open haard en daar maakte jeisson soep en ik hutspot met pindasaus! Echt super lekker! 'S avonds maakten we onze eigen wraps met guacamole. Hmmmmm.... Jeisson maakte nog natuurlijke tabak, met allemaal kruiden! Echt super lekker!
'S nachts was het echt super super koud! En de volgende dag was 4 oktober! Mijn verjaardag! De dag begon niet super, want we hadden beide super slecht geslapen! Maar we maakten thee en havermout en gingen naar Quito. We kregen een lift tot een barrio vlakbij quito en vandaar moesten we nog 2 bussen naar de stad nemen! Eindelijk in de stad gingen we opzoek naar een restaurant waar ze falafel hadden. We vonden een indias restaurant waar we super lekker aten. Daarna gingen we naar het parque ejido waar ik Juan weer zag! Degene met de hippie auto waar ik 3 maanden geleden thee mee dronk. Na hem ontmoet te hebben, liepen we door het park en kwamen we allemaal artesanos tegen, Jeisson kende er een paar. Daarna gingen opzoek naar sleutels voor Jeissons gitaar, maar het was zondag, dus veel winkels waren gesloten. We liepen door een park en kwamen een viajero met gitaar tegen. Met hem gingen we opzoek naar een restaurant om avond te eten. Onderweg kwamen we een plek waar ze piercings zetten tegen. Hier lieten Jeisson en ik een piercing in ons oor zetten. Dit koste maar $5 per persoon en niet €35 zoals in Nederland. We eindigden in een italiaans restaurant. Na het eten hadden Jeisson en ik nog een lange reis voor de boeg, want we moesten weer terug naar Papallacta. We namen nogal een omweg en namen wel 5 bussen voordat we in Papallacta aankwamen.

De volgende dag gingen we weer naar Quito, maar nu met al onze spullen. Nogal een gedoe omdat we een paar x moesten overstappen voordat we bij het hostal aankwamen. De jongen die we gister tegen kwamen had ons het adres gegeven. In dit hostal zijn alleen maar viajeros. En de sfeer is daar ook naar. Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat wordt er wiet gerookt,mmuziek gespeeld, artesanias gemaakt en geoefend met malabares. 1jongen speelde de hele avond viool. Echt prachtig! Ik wil echt weer viool gaan spelen!

• 07 Oktober 2015 - 09:32

Carmen:

Hoi lieve Sanne,

Wat een avontuur!!! Volgens mij geniet je enorm van alles...heerlijk hoor! Merle had afgelopen week haar topo toets over Zuid Amerika. Moeilijk te onthouden plaatsen vond ze! Maar we hebben jou als ezelsbruggetje gebruikt voor Ecuador en Quito en Argentinie......ze had een 10!!! Geniet nog van alle mooie dingen die je doet! Liefs Carmen

• 07 Oktober 2015 - 09:32

Carmen:

Hoi lieve Sanne,

• 07 Oktober 2015 - 20:13

Natasja:

Hoi Sanne,

Avontuurlijk was ook het eerste wat in mij opkwam na het lezen van nog maar de eerste alinea. Wat genieten zeg! Heerlijk leventje heb je! Geniet ervan! (Ik wil best ruilen, behalve het primitieve dan... ;-))

Lieve groet,
    Natasja