Bienvenida a Lima! - Reisverslag uit Lima, Peru van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Bienvenida a Lima! - Reisverslag uit Lima, Peru van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Bienvenida a Lima!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

09 Februari 2017 | Peru, Lima

Hallo allemaal!

Zoals jullie allen weten ben ik voor 6 maanden in Zuid-Amerika te vinden. De komende 20 weken ben ik in Lima, de hoofdstad van Peru, daarna heb ik nog 6 weken om te reizen en ga ik hoogstwaarschijnlijk richting het zuiden. Ik was niet van plan om een reisdagboek bij te houden, maar ik heb nu toch besloten om het wel te doen, deels omdat ik het leuk vind om terug te lezen en ook om jullie een beetje op de hoogte te houden.

1 februari vloog ik naar Lima, wat nogal een gedoe was want de vluchten waren vertraagd op Schiphol. Uiteindelijk alles goed gegaan en vloog ik in plaats van via Londen en New York alleen via Madrid en kwam ik een uurtje later aan. Amber een klasgenoot en haar vriend Juan wachtten me daar op en met Juan´s taxi gingen we naar zijn huis. Daar maakte zijn moeder de lekkerste rijst en linzen die ik ooit heb gehad! In Peru is het erg belangrijk dat de vrouwen en dan voornamelijk moeders lekker kunnen koken, dat is echt deel van de cultuur.

´s Avonds brachten Juan, Amber en het broertje van Juan mij naar het appartement waar ik zou verblijven. Het appartement is echt luxe en ik deel het met Daniel, hij werkt ook bij Control Union. Tot nu toe heb ik hem nog niet gezien, want hij is in de Verenige Staten tot en met zaterdag.

Zaterdag heb ik de stad verkend en ik kwam een man tegen die een aantal jaar geleden in Nederland was geweest. Hij wist nog een aantal woorden en vertelde dat hij wel 30 Nederlands cd´s had. Hij kende zelfs de naam Guus Meeuwis en Anouk en wist nog een paar refreinen van Nederlandse liedjes. Hij heeft mij een groot deel van de stad laten zien en wist er enorm veel over te vertellen.

Maandag was mijn eerste werkdag. Ik werd voorgesteld aan iedereen en iedereen is erg aardig. De eerte week ga ik werken in het kwaliteit gedeelte van Control Union. De eerste dag moest ik nog wel erg wennen en vond ik vooral de Spaanse termen moeilijk, ook begreep ik de opdracht niet heel goed. De dagen daarna ging het al een stuk beter, ik begrijp de opdracht nu en leer mijn collegas al beter kennen. Wel vind ik het van 8 tot 5 werken maar een saai, je zit de hele dag op kantoor en daarna ga je naar huis, eet en daarna ga ik al zo´n beetje slapen. Maar goed, dat is denk ik een kwestie van wennen en elke dag raak ik meer en meer gewend aan het leven in Lima.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 14459

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: