Jungle Tour en Eerste Inspectie - Reisverslag uit Lima, Peru van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Jungle Tour en Eerste Inspectie - Reisverslag uit Lima, Peru van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Jungle Tour en Eerste Inspectie

Blijf op de hoogte en volg Sanne

03 April 2017 | Peru, Lima

Hola todos!

Al weer even geleden dat ik wat heb geschreven. Vorige week had ik een week vrij en ben ik naar Iquitos gevlogen. Daar heb ik een 4 dagen durende jungle tour gedaan met een gids en 2 duitsers en 2 australiers. Enorm veel vogels, apen, roze en grijze dolfijnen gezien! En 2 vogelspinnen en 3 slangen waarvan onze gids 1 ving! om hem te laten zien, en daarna weer vrij liet.

We waren 2x komen te zitten. 1x konden we niet verder door boomstammen en moest de gids en een van de australiers het water in om ons eruit te slepen. De andere x was enger. We gingen in het donker opzoek naar kaaimannen maar konden er geen een vinden doordat het had geregend. Toen we weer terug wilden sloeg de motor af doordat we vast kwamen te zitten in drijvend gras. We moesten met 3 peddels ons eruit zien te krijgen en het ging tropisch hard regenen! Gelukkig kwamen we eruit maar toen kregen we de motor niet aan doordat die verzopen was! door 2 harde knallen wisten we zeker dat de motor het niet zou doen. En moesten we ook nog helemaal naar de lodge roeien. Door de regen, midden in de nacht! tussen alle vogelspinnen, slangen, kaaimannen en alle andere dieren die daar leven! Eindelijk terug om een uur of 12 ´s nachts, liet onze gids ons nog eens 2 vogelspinnen zien, die op een boom naast mijn kamer zaten! En de lodge is nou niet echt een lodge te noemen, de kamer bestond uit hout met overal gaten groot genoeg voor ratten en slangen en er stond een bed met gelukkig een klamboo.

De tour was erg mooi, lekker even weg uit de drukke stad en om geen auto´s te horen!

Vrijdag vloog ik weer terug naar Lima, het vliegtuig had jammer genoeg in totaal 3 uur vertraging en ik kwam midden in de nacht aan. Maar heel toevallig kwam ik iemand tegen die ik een x met het uitgaan in Lima had ontmoet! Ze was met een vriend ook een week naar Iquitos en vloog met hetzelfde vliegtuig terug! Echt heel erg toevallig want er wonen 10 millioen mensen in Lima, waar ik er maar een paar van ken, en uitgerekend kom ik haar tegen in Iquitos en gaan we met hetzelfde vliegtuig terug!

Vandaag moest ik weer naar het werk. Maar niet echt iets te doen, er zou een training van Organic zijn maar die is nu morgen. Vorige week ben ik op inspectie geweest. Ik geen met Alex naar een warehouse met voornamelijk quinoa. Maar wij waren er niet voor de quinoa, maar om de 2 inspecteurs te inspecteren. Ik moest speciale schoenen aan, een oranje jasje en een helm. Het was interessant om mee te maken, en hopelijk mag ik binnenkort op inspectie maar dan in het certificerings gedeelte, dus naar een boerderij.

Ik za trouwens vandaag en morgen wat foto´s van de tour hier plaatsen!

  • 04 April 2017 - 10:04

    P. Wouda:

    Zo te lezen, was dit een overlevingstocht. Je hebt het overleefd. Toen je nog een kleuter was, was je trouwens al aan het 'trainen in het overleven'. Op de 'berg' vlakbij ons huis moest ik jou opdrachten geven zoals kruipen in de tijger-sluipgang door het gras en onder takken door. We speelden soldaatje. Die Sanne in jou hoor ik nu weer in jouw verhaal. Prachtig en alle respect voor je doorzettingsvermogen!

    pake Piet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 14388

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: