Vliegen! - Reisverslag uit Funes, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Vliegen! - Reisverslag uit Funes, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Vliegen!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

11 Augustus 2013 | Argentinië, Funes

Waarschuwing: door dit verhaal wordt je mogelijk jaloers )of doodsbang)!!

Vandaag was echt een geweldige dag! 's Ochtends hebben we het huis schoongemaakt en na het eten werd mij verteld dat Camila en ik naar een kamp gingen. Ik probeerde er achter te komen wie daar waren en wat we gingen doen. Het enige wat ik te horen kreeg was dat Hugo moest werken en dat we op het kamp mate gingen drinken. Ik had er dus eigenlijk iet zo veel zin in.

Na het middageten gingen we met de auto naar het kamp. De weg erheen was erg interessant. Het uitzicht bestond uit weilanden, huizen en sloppewijken. In de sloppewijken zag je allemaal paarden met wagens. De mensen daar hebben natuurlijk geen auto en zo komen ze toch nog ergens.

Onderweg toen we door de pampas reden zagen we een soort cavia. Eenmaal aangekomen bij een afgelegen huis zag ik vijf zweefvliegtuigen. We waren bij het zogenoemde kamp. Juan, een vriend van Hugo, was er. Samen met Hugo haalden ze de zweefvliegtuigen uit de schuur. Hugo's werk bestond uit het maken van een vliegtuig.

We gingen mate drinken en Hugo vroeg of ik durfde te vliegen. Natuurlijk durf en wil ik dat!! Samen met Juan ben ik dus gaan vliegen!!!! Het was echt super cool en mooi!! We zijn over een dorp, over koeien, paarden die wegrenden, weilanden en een rivier gevlogen. Echt super cool!!!

Juan geeft dus vliegles!

Het kamp/vliegschool is echt prachtig. Er waren sinaasappelbomen, er werd groente verbouwd, er was een grote kippenren en overal liepen katten rond.

Op de terugweg hebben we nog een comadreja gezien. Deze lijkt op een fret (kijk bij mijn foto's voor een voorbeeld).

Thuis vertelde Noelia dat zij haar vliegbevret heeft en dat we de volgende keer met zijn tweeën gaan vliegen!!

Hebben jullie trouwens gehoord dat er weer 2 mensen in Rosario zijn omgekomen! In park Indepencia, waar ik vorige week nog heb gewaterfietst, is een kar van het reuzenrat Losgeraakt en gevallen. De twee mensen die er in zaten zijn dood.

Morgen ga ik een kokoscake maken met eieren van de kippen van Juan.


Mijn nieuwe nummer is: 543413207514
Ik ga proberen er whatsapp op te downloaden.

  • 11 Augustus 2013 - 08:03

    Natasja:

    Wauw Sanne! Wat gaaf! En spannend! Richard zal jaloers zijn! ;-)

    En wat super leuk dat ze dat met jou en voor jou doen!

    Lieve groet,

    Natasja
    (Bij vorige berichtje heb ik net ook een reactie geplaatst. Ze slapen nog steeds.)

  • 11 Augustus 2013 - 08:39

    Richard:

    Nou, ik ben wakker, hoor! Meteen je verhaal gelezen, natuurlijk. Wat geweldig, zeg! Heel bijzonder en wat een geluk dat je gezin dit soort dingen doet! Toen ik de titel zag, verwachtte ik dat je nar Hugo's werk (op het grote vliegveld, toch?) was geweest, maar dit slaat alles! Vandaag een rustig dagje?

    XX
    Papa

  • 11 Augustus 2013 - 14:23

    Marja:

    Lucky you! Geweldige ervaring, heb je foto's kunnen maken?
    Liefs mamma x

  • 11 Augustus 2013 - 16:06

    Sanne Van Rijn:

    Papa: ik heb geen ideewat we vandaag gaan doen. Volgensmij ga ik een kokoscake maken. Ook moet ik nog foto's voor mijn bibliotheek pas laten maken. Dan kan ik eindelijk boeken lenen.

    Mama: ja ik heb foto's gemaakt. Met de mobiel van Hugo. Die komen nog!

  • 11 Augustus 2013 - 17:33

    Hielkje Van Heukelingen:

    Lieve Sanne,
    Ik geniet van je mooie bijzondere verhalen.
    En wat doe je veel en ook samen met je gastgezin.
    Super leuk.
    En dan morgen weer gewoon naar school, waar je steeds meer van de Spaanse taal zult begrijpen.
    Is je cake gelukt?
    groeten van Hielkje.

  • 11 Augustus 2013 - 22:48

    Jaap:

    Wat een geweldige ervaring! Super

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 62
Totaal aantal bezoekers 14385

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: