Ganzenbord - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Ganzenbord - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Ganzenbord

Blijf op de hoogte en volg Sanne

19 September 2013 | Argentinië, Roldán

Hola!!!

Vandaag een super leuke dag gehad! Allereerst school natuurlijk! Daarna heb ik snel gegeten en ben ik naar Spaanse les in Funes geweest. Ik zou ook Spaanse les kunnen krijgen in San Jeronimo, maar ik vind mijn Spaanse lerares super aardig en wil daar graag blijven.

Tijdens Spaanse les hebben we ganzenbord gespeeld! Is dat niet typisch Nederlands...? Ik weet het niet, maar dat dacht ik altijd!

Na de Spaanse les ging ik met de bus naar huis. Bij de bushalte kwam ik de tante van Paloma tegen! We zijn samen naar huis gegaan.

Thuis heb ik medialunas gegeten en met de zus van Paloma (ik weet nog steeds haar naam niet percies, het lijkt op caramelos, dat zijn snoepjes in het Spaans) en een super aardige vriendin van haar. We zijn met zijn 3en ook nog naar de kleding winkel, waar de zus van Paloma werkt, geweest. Daar hebben ze mooie en goedkope kleding!

Morgen ga ik met hen en Mono naar ´el Campo´ waar Mono werkt! Ze hebben daar nu 60 paarden die zijn overgevlogen vanuit Brazilië. Eigenlijk heb ik gym, maar daar ga ik niet heen!

Ik ben heel blij dat ik van gastgezin ben veranderd, dit gezin past veel beter bij mij!

chau!

  • 19 September 2013 - 13:08

    Marja:

    Goed nieuws, fijn nieuws, mooi nieuws! Ga zo door!

  • 19 September 2013 - 20:30

    Richard:

    Hoi Sanne,

    Mooi dat dit gezin beter voelt! Kun je ook benoemen wat maakt dat het beter voelt? Wat doen zij anders? Wat doe jij anders? Maakt het verschil dat je Spaans nu beter wordt en je makkelijker met hen kunt praten? Al kleren gekocht? En El Campo, is dat een ranch of heel iets anders? Zestig paarden is wel veel!

    XX
    papa

  • 20 September 2013 - 17:41

    Beppe Tity:

    Hallo lieve Sanne,
    Onderstaande tekst las ik op Google over het Ganzenbord. Vroeger hebben wij dit spel veel gespeeld, maar nooit geweten dat dit de betekenis was.

    Liefs

    Xxx

    Beppe Tity


    Ganzenbord is meer dan alleen een kinderspelletje: het is te zien als een wijsheidsspel waarin de levensweg van de mens in vele symbolen wordt verbeeld. De mens gaat deze innerlijke reis niet alleen. Hij wordt vergezeld van een reiskameraad waar het ganzenbord naar genoemd is: de gans. De gans stond in vele culturen in een hoog aanzien, vanwege het duidelijke overleg waarmee hij zijn weg kiest. De gans is een symbool voor de ziel, trouw en waakzaamheid. De oorsprong van het ganzenbord is niet bekend. De eerste voorbeelden van ganzenborden zijn in de zestiende eeuw in Frankrijk gevonden.
    In de zeventiende eeuw raakte het ganzenbordspel snel verspreid; in België, Nederland, Duitsland en Zwitserland is er een aantal ontdekt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 52
Totaal aantal bezoekers 14354

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: