Merienda - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Merienda - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Merienda

Blijf op de hoogte en volg Sanne

29 September 2013 | Argentinië, Roldán

Hola,

In mijn vorige blog schreef ik dat we vrijdag naar La Plaza zouden gaan. La Plaza blijkt een soort park te zijn. We hebben daar mate gedronken. Maar i.p.v. met heet water met ananassap. Ik weet niet meer hoe het heet, iets van terené. Het was erg lekker!

Vandaag ben ik naar Spaanse les geweest, omdat de bus om het uur gaat en ik om 11 uur Spaanse les heb, ben ik altijd een uur te vroeg. De bus hoort namelijk om 11 uur in Funes te zijn, maar aangezien in nog een stukje moet lopen en ik de bussen qua tijd niet vertrouw ben ik er al om 10 uur. Op zaterdag ga ik, als ik moet wachten, naar een restaurantje om daar te ontbijten. Ik neem dan Café con leche met twee bizcoches en dulche de leche. Echt super lekker en maar 17 pesos. 17 Pesos is ongeveer 2.20euro. Het restaurantje is erg mooi en ze hebben er ook wifi. Volgende keer neem ik dus mijn Ipad mee.

In Argentinië eten ze trouwens vier keer op een dag.
Desayuno: ontbijt
Almuerzo: lunch
Merienda: tussen lunch en dinner
Cenar: avondeten

Tijdens de merienda wordt er meestal choclademelk, koffie (oeps, ik schreef eerst coffie en toen cofie) of mate gedronken en koekjes, biscuitjes, medialunas, galletitas de aqua (crackers) of cornflackes zonder melk gegeten. Ja! De mensen eten hier cornflackes zonder melk of iets anders. Ik vind de medialunas het lekkerst. Vooral met dulche de leche of de bizcoches.

Na Spaanse les zou ik met Pipi naar de kerk gaan. Er was iets bijzonders en we zouden door het dorp lopen en ergens leche drinken. Maar door de regen kon dit niet doorgaan.
Het voelt nog helemaal niet als lente!

Ik ben dus i.p.v. naar de kerk, met Daniela (gastmoeder) naar het dorp geweest. Ze had een broek nodig voor een verjaardag en ik had een spijkerbroek nodig. De spijkerbroeken zijn hier lelijk een vaal. Maar ik moet het ermee doen, want er zijn geen andere. En als het goed is loop ik straks alleen nog in een korte broek.


Daarna zijn we (Daniela en ik) Paloma, Carmela en twee vriendinnen van Carmela spelletjes gaan doen. Eerst bingo in het Spaans, daarna in het Engels (ik moest de nummers voorlezen) en in het Nederlands en Duits zijn we maar niet begonnen. Na bingo hebben we dat spel waarbij je een toren hebt en dan blokjes weg moet halen en die er weer bovenop moet zetten, gedaan.
Tijdens het spelletjes spelen, hebben we natuurlijk maté gedronken.
Ik ben benieuwd of jullie het lekker vinden. Het is namelijk erg bitter, je moet het leren drinken. Bijna niemand vindt het de eerste keer lekker en iedereen verbrand zijn tong!

Morgen, als het niet regent ga ik paardrijden en daarna gaan we naar een positie van ´cosas´ (spullen) geen idee wat voor spullen.

Maandag ben ik vrij!!! Het is dan ´dia de pueblo´!

Chau!!!

  • 29 September 2013 - 13:02

    Jaap:

    Hoi Sanne, klinkt allemaal erg leuk. Goed dat je van gezin verranderd bent. Succes en veel plezier! Jaap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 48
Totaal aantal bezoekers 14330

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: