Rosario - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Rosario - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Rosario

Blijf op de hoogte en volg Sanne

14 Oktober 2013 | Argentinië, Roldán

Hola!

Hier komt weer een lang verslag. Ik ben weer begonnen met het opschrijven van dingen die ik op mijn blog wil zetten, dan vergeet ik ze niet.

Gisteren zijn Daniela, Mono, Paloma en ik naar Funes gegaan om een ijsje te eten. In de ijssalon werkt een Haitiaan en hij was heel aardig. Hij is alleen naar Argentinië gekomen en weet dus hoe het is om je familie te missen. Om 12 uur ´s nachts, toen we in de auto naar huis zaten, kwam het volkslied voorbij. Daniela vertelde mij dat elke nacht om 12 uur het volkslied opp de radio en op de tv (niet de kabel zenders) komt.

Gisteren heb ik ook een polo wedstrijd op tv gezien. Wat een mooi, maar moeilijk spel. Die paarden gaan super snel!

In de omgeving waar ik woon zijn veel oliefabrieken. De olie wordt geperst uit zonnebloempitten. Als je langs zo´n fabriek komt of als de wind de verkeerde kant op staat, dan ruik je dat heel erg. Het ruikt heel apart.

Wat ik heel mooi aan het landschap vind, is de verschillende soorten bomen. Er zijn bomen met roze bloemen, een soort kastanjes, worstenbomen (die we ook in Tanzania hebben gezien), dennenbomen, palmbomen en wel 10 verschillende soorten bomen met bladeren.

Vandaag ben ik voor de laatste keer naar paardrijden geweest. Het ging erg goed, maar ik ben nog steeds van mening dat het echt veel te duur is. Verder ben ik met Daniela, Mono en Paloma naar Rosario geweest. Daar was een markt met allemaal handgemaakte spullen. Erg mooi! Ik het de rio Parana gezien en ook de salsa. Op straat werd muziek gedraaid en een stuk of 10 mensen gingen salsa dansen. Dat ziet er super mooi uit, en erg moeilijk!

Morgen zijn we weer vrij. Ik weet niet precies waarom, maar volgens mij zei een belangrijke man ooit dat 13 oktober een feestdag moet worden, en dat is het dus nu.

Nos vemos!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 51
Totaal aantal bezoekers 14378

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: