Nieuwjaar met heimwee - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Nieuwjaar met heimwee - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Nieuwjaar met heimwee

Blijf op de hoogte en volg Sanne

01 Januari 2014 | Argentinië, Roldán

Hola!

Allereerst, gelukkig nieuwjaar (feliz año nuevo). Hielke en Leomont, bedankt voor jullie berichtje.

Op 31 december hielden we bij ons thuis een feestje voor vrienden en familie van Sol en haar moeder. Er kwamen ongeveer 20 mensen en met zijn allen hebben we gegeten. Op het menu stond asado en voor mij pionono. Als toetje kregen we fruitsalade. Ik dacht een paar minuten voor twaalf nog wel even naar de wc te kunnen, maar die paar minuten waren een paar seconden en toen was ik te laat. Hoewel het hier niet zo spectaculair is. Er wordt niet afgeteld, alleen geproost en het vuurwerk was ook niet speciaal. Ik vond het eigenlijk maar een stom feestje en had heel erg heimwee.

Zoals de organisatie al vertelde voordat ik ging, heb je het meeste heimwee tijdens kerst en oud en nieuw. Dit komt door alle feestdagen die je normaal gesproken met je familie viert en ook doordat je bijna op de helft van je exchange bent (soort midexchange crisis??), bij mij heeft het denk ik ook te maken met dat ik me verveel. Ik heb nu een maand (van de 3.5) vakantie en tijdens de vakantie stopt alles. Het lijkt me leuk om op tennis te gaan, een kookcursus te doen, italiaanse les te krijgen (Rosalia en ik willen daarmee beginnen) maar voor dat alles, moet ik nog 2 maanden wachten. Mijn gastgezin in ook niet ondernemend.

Gelukkig staan er deze dagen leuke dingen op het programma. Morgenochtend shoppen met Rosalia, 's middags Spaanse les (verschoven omdat ik zaterdag niet kan) en 's avonds met Paola en Rosalia (pizza :( ) eten. Vrijdag, zaterdag en zondag naar de Dakar. Vrijdag gaan we een Dakarteam ontmoeten en mogen we de trucks bekijken, zaterdag gaan we naar de openingsceremonie en zondag naar de start. Dit alles met Lisa en Lotte, de Nederlandse uitwisselingsstudenten uit Cañada de Gomez. In een van die dagen ga ik waarschijnlijk ook nog paardrijden met mijn lerares Spaans en Ana Clara (springruiter). Dat alles is een leuk vooruitzicht en ik zou willen dat ik veel meer van die dagen meemaak.

De laatste paar dagen had ik dus een dipje, met veel heimwee. Heimwee is heel raar, bij mij is het niet dat ik alleen maar naar huis wil (dat wil ik niet), maar bij alles wat je doet, denk je aan thuis. Als ik bijvoorbeeld een kindje zie lopen, dan denk ik meteen: woonde ik nog maar op de de p.k. Pelstraat. Ik krijg als maar flashbacks van vroeger. Pap: ik herinnerde me bijvoorbeeld dat we een keer met Myrthe en volgens mij Haneleen gingen fietsen en toen in een restaurant iets eten en een keer gingen paardrijden op de veluwe. Mam: ik denk vaak aan de week Frankrijk, toen we naar de markt gingen.

Alsmaar van dat soort dingen.

Hopelijk wordt het minder na dit weekend.

Adios!


  • 02 Januari 2014 - 07:43

    Richard:

    Hoi Sanne, jij (en alle lezers) ook hier een heel goed en gelukkig 2014 toegewenst! Vervelend dat je last van heimwee hebt, goed dat je het zo van je afschrijft en ook goed dat je er door Into voor gewaarschuwd was. Hopelijk gaat het beter in de komende weken. In je rijtje van mogelijke activiteiten mis ik nog het hardlopen, daar hebben we het wel eens over gehad. En vrijwilligerswerk, kun je dat niet zelf regelen? Wel leuk dat dit maakt dat je terugdenkt aan activiteiten die je eigenlijk al vergeten was! En volgend jaar denk je vast, met heimwee, terug aan je jaar in Argentinië!

    Dikke kus,
    Papa

  • 02 Januari 2014 - 22:58

    Marja:

    Lieve Sanne,
    Het is zo begrijpelijk dat je in deze tijd heimwee hebt! Het hoort erbij en je bent vast niet de enige! Wij missen jou hier ook met de familiedagen. Gelukkig heb je weer veel leuke dingen op je programma! Je maakt er wel wat van! Heel goed!
    Liefs mamma x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 46
Totaal aantal bezoekers 14387

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: