A day in the life (veganniversary) - Reisverslag uit Gualaquiza, Ecuador van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu A day in the life (veganniversary) - Reisverslag uit Gualaquiza, Ecuador van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

A day in the life (veganniversary)

Blijf op de hoogte en volg Sanne

03 Augustus 2015 | Ecuador, Gualaquiza

Ik bedacht dat het misschien leuk is om 1 dag precies te beschrijven wat ik gedaan heb, zodat jullie weten hoe een normale dag eruit ziet:
Gisteren (02/08): ik stond om 9 uur op om een bananensmoothie te maken van de biologische bananen van onze bomen. Daarna heb ik het boek 'Savages' van Joe Kane uitgelezen. Dit boek gaat over de Huaorani, een stam in Ecuador die, net als alle andere stammen, dreigt uit te sterven door de olie compagnieën die de hele amazone verwoesten met hun wegen en hun olielekken. Hierna besloot ik verder te gaan met het werk dat Peter mij had gegeven (met een veldhak een veldje omploegen en raised beds maken zodat er maïs en papaya's geplant kunnen worden).
Toen was het lunch tijd en at ik een papaya. Na de lunch ging ik lezen in het zuid-Amerika boek en toen Peter terug kwam uit het dorp gaf hij mij nog een opdracht om met de veldhak 6 hopen te maken waar daarna papaya's geplant kunnen worden. Dit deed ik tot 15:00 en daarna deed ik niks tot 17:00, etenstijd. Ik kookte aardappelen en mixte ze met avocado, tomaat en sla. Na het avondeten praatten Peter, James en ik nog even en om 19:00 ging iedereen naar zijn kamer om te slapen.

Zo ziet een normale dag er nu uit. Verder ga ik ongeveer 3x per week naar de markt en een restaurantje waar ze internet hebben. Af en toe probeer ik foto's van de vlinders en andere insecten te maken of ga ik bezig met mijn report voor school.

Oja 25 juli was mijn 'one year veganniversary'. Ik ben nog altijd super blij dat ik ervoor gekozen heb om veganist te worden, en dat zal nooit veranderen! Het is altijd interessant, als je een veganist tegen komt om er achter te komen waarom diege veganist is. Is het om gezondheid, de dieren en het milieu. Als iemand aan mij vraagt waarom ik veganist ben, zeg ik altijd om alle 3 de redenen. Het voelt super goed om zo te eten, en dan vooral zonder schuldgevoel!

  • 04 Augustus 2015 - 20:34

    Beppe Tity:

    Hallo lieve Sanne,

    Met veel plezier heb ik je dagbesteding gelezen. Mooi die afwisseling op een dag. En dat boek lijkt mij interessant. Ze hebben het hier in de bib.


    Fijn dat je een goed gevoel hebt bij jouw keuze van deze levensstijl.

    Kus beppe Tity

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 51
Totaal aantal bezoekers 14405

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: