Ziekenhuis - Reisverslag uit Gualaquiza, Ecuador van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Ziekenhuis - Reisverslag uit Gualaquiza, Ecuador van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Ziekenhuis

Blijf op de hoogte en volg Sanne

14 Augustus 2015 | Ecuador, Gualaquiza

Ja, ik ben nog steeds in het ziekenhuis. Een van de dokters zei dat ik evt. woensdag weg mocht. Want ik wilde graag kokosnoten uit Zapotillo halen voor Peter. Maar woensdag voelde ik me niet beter (en Peter koopt de kokosnoten later), en een andere dokter zei dat ik niet naar huis kon woensdag en zei dat het het beste was als ik alleen dronk, dus geen eten de hele dag, omdat altijd na het eten last van mijn maag krijg.

Maar ik zal doorgaan op het vorige verslag:
Nadat ik de wifi code had gekregen ging ik natuurlijk met mijn familie praten, want hier was het bezoekuur. De enige plek waar de wifi werkt, is aan het eind van de gang waar alle mannen liggen :p, maar in ieder geval werkt het! Toen ik met iedereen gepraat had ging ik opzoek naar de dokter, om te vragen of ik echt 7 dagen moest blijven. Hij zei dat ik minstens tot woensdag moet blijven en daarna thuis de antibioticakuur af moest maken. Woensdag is in ieder geval beter dan tot zondag. Toen de dokter weer weg was bleef ik nog meer dan 1 uur met een van de zusters praten, wat erg gezellig was. Na het avondeten ging ik naar de 'main' gang waar de meeste mensen langs lopen en dus het meeste kans op het ontmoeten van mensen. Even later kwam er nog een meisje aanlopen, ze verveelde zich ook. We praatten wat, maar haar accent was super moeilijk te verstaan. Zij zou de volgende dag al weer naar huis gaan.

's Nachts kon ik weer de hele nacht niet slapen. Ik had hallucinaties, en volgens de dokter kon dat niet door de medicijnen komen. Later bedacht ik, dat het waarschijnlijk was omdat ik al zo lang niet geslapen had. De dokter gaf mij een slaappil, maar alsnog sliep ik niet langer dan 2 uurtjes.

De volgende ochtend kwamen er een stuk of 7 dokters langs. Ik ben er ondertussen achter, dat dit elke ochtend gebeurt. De dokter die er de dag en nacht daarvoor was (de dokters werken hier 24 uur achter elkaar) las voor uit mijn dossier. Mijn naam werd natuurlijk helemaal verkeerd uitgesproken, en ook stond er dat ik katholiek was! Dat moest ik natuurlijk even verbeteren, en nu staat er 'no se' (geen idee) bij geloof.

Daarna ging ik weer skypen en om half 10 had ik een afspraak met de tandarts. Ja! De tandarts is ook gratis hier, dus daar moet ik natuurlijk wel gebruik van maken!
Verder die dag ben ik overgeplaatst naar een andere kamer. Want ik heb dus 2 nachten niet kunnen slapen, en de kamer waar ik nu ben is het rustiger. Die nacht heb ik ook veel beter geslapen.

De dag daarna heb ik niet veel gedaan (woensdag), ik was vooral moe. Er was wel een erg aardige zuster en we hebben enorm veel gepraat. Oja, en er was een jongen uit Tsjechië. Hij wachtte op zijn vriend die waarschijnlijk hepatitis heeft, hij was naar een ander ziekenhuis gebracht voor foto's.

De dag erna, kwamen de dokters natuurlijk weer langs. Ze zeiden iets over parasieten, omdat ik nog steeds diarree had, en ik moest dus nog steeds blijven. Maar daar heb ik ondertussen vrede mee. Want ik leer hier wel een hoop en ook weer nieuwe mensen kennen.

De dag daarna was ik eigenlijk wel klaar met het ziekenhuis. En ik wilde graag naar huis. De dokter was er niet zeker over of ik naar huis kon, omdat ik nog steeds diarree had, en dat had allang over moeten zijn. Maar hij zou zijn best doen, en het met de andere dokters over hebben. Toen de andere dokters kwamen, zeiden ze dat ik naar huis mocht! Ik moest een aantal dingen invullen, de dokter vertelde wat ik wel en niet mocht eten en gaf mij nog medicijnen mee. En ik was klaar om te gaan!

Natuurlijk voelde ik me helemaal niet goed de afgelopen week, maar zoals ik al zei, ik heb wel erg veel geleerd, en ben blij dat ik ervoor gekozen heb om naar het ziekenhuis te gaan!

  • 15 Augustus 2015 - 09:14

    Richard:

    Hoi Sanne, wat mooi dat de zorg daar zo goed geregeld is! En interessant om de verschillen met Nederland te zien. Ga je nog terug naar de tandarts voor het vullen van de resterende gaatjes? En kun je binnenkort weer aan het werk? Sterkte en XX!

  • 15 Augustus 2015 - 20:42

    Beppe Tity:

    Hoi lieve Sanne,

    Fijn dat je het ziekenhuis hebt kunnen verlaten. Op de foto's kun je duidelijk zien dat je behoorlijk ziek was. Nu goed op je zelf passen hoor!! Een uit liefde bezorgde beppe.

    Dag lieve schat, tot hoors

    Xxx beppe Tity




  • 17 Augustus 2015 - 22:55

    Marja:

    Hé lieve SAN,

    Wat was ik blij met Skype afgelopen week! Tsjonge jonge, never a full moment met jou!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 55
Totaal aantal bezoekers 14405

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: