Fiestas y una amiga de Canada - Reisverslag uit Gualaquiza, Ecuador van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Fiestas y una amiga de Canada - Reisverslag uit Gualaquiza, Ecuador van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Fiestas y una amiga de Canada

Blijf op de hoogte en volg Sanne

25 Augustus 2015 | Ecuador, Gualaquiza


Ik ben nu al een week uit het ziekenhuis. Aan de ene kant ben ik daar natuurlijk super blij mee, maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer jammer. In het ziekenhuis waren zo veel aardige mensen om mee te praten, en ik ben er achter dat ik dat echt mis. Nu ik hier weer met 2 jongens ben, die aardig zijn, maar niet heel spraakzaam. Gelukkig heb ik wat vrienden gemaakt in het ziekenhuis. Een van de enfermeras (zusters), vroeg of ik zin had om naar het laatste fiesta van de 2 weken fiestas de Gualaquiza te gaan. Degenen die mij goed kennen weten dat ik niet zo van de fiestas ben, maar ik besloot ja te zeggen. Ik had natuurlijk alleen maar werk en reis kleding meegenomen, dus het was tijd om de kledingwinkels in Gualaquiza te bekijken. En, ik vond iets leuks! Jammer genoeg zijn de kleren in Zuid-Amerika, super duur, maar goed ik kan ook niet naar het fiesta in kleren die onder de verf zitten.
In Ecuador beginnen las fiestas gelukkig een stuk eerder dan in Argentinië, en Nelly (enfermera) en ik hadden om half 10 in het park afgesproken.

Het fiesta was verassend leuk, er was een grappige band, met mannen die van die boyband dansjes deden. En Nelly en ik kwamen 1 verpleger die ik kende tegen en een van de dokters. Het grappige was, dat die dokter had gezegd dat ik geen alcohol mocht drinken, en op het feest was hij echt heel erg dronken, haha.

2 dagen later vroeg Nelly of ik zin had om naar een of ander sport ding te gaan om te kijken. Dat leek me wel leuk, en we spraken weer af in het park. Ik was natuurlijk perfect op tijd, en Nelly kwam een kwartier te laat. Maar goed ook want ik zag een meisje met dreadlocks en een jongen zelfgemaakte sieraden verkopen. Ik raakte met ze in de praat, ze waren echt zo grappig. De jongen komt uit Argentinië en het meisje uit Frankrijk. Morgen hebben we afgesproken daar weer te ontmoeten :). Oja. Ze wilden hun hond aan mij geven, omdat ze er te veel hadden, ze zochten iemand die er goed voor zorgt, ik wilde hem echt super graag, alleen het is gewoon bijna onmogelijk. Vooral om de hond ook mee te nemen naar Nederland :(. Jammer, want de hond is echt super leuk en lief.

Verder werk ik natuurlijk ook nog, ik heb eindelijk de raised beds af. Dit was echt enorm veel en zwaar werk. En ik verf nog steeds de dakplaten en plant zaadjes, voornamelijk rollinia en guayabana zaadjes. Die 2 fruitsoorten zijn heel erg lekker. Oja, en als het goed is komt er vandaag een meisje uit Canada naar Terra Frutis en maandag een jongen. Yes!

Het bericht hierboven had ik vorige week al geschreven, maar door het slechte internet kon ik het niet online zetten.

Sinds vrijdag is er een Canadese vrouwe op Terra Frutis! Daar ben ik echt heel erg blij om! Vrijdagavond ging ik naar Emanuel (Argentijn) en Sisi (Franseuse) en gingen we naar el coliseo (sportzaal) om daar armbanden te verkopen. Dit was natuurlijk weer erg gezellig, we dronken mate en ik heb voor het eerst met een pipa (pijpje) wiet gerookt. De pijp is echt super klein en de eerste x verbrande ik mijn neus bij het aansteken en de tweede x mijn lippen, maar het is veel fijner om met zo'n pijpje te roken, want je hoeft er dan ook geen tabak in te doen.

Zaterdag maakte ik kennis met Amira, de Canadese vrouw. 'S avonds gingen we samen naar Emanuel en Sisi en dronken we weer mate :) . De volgende dag gingen Amira en ik naar het strandje vlakbij Terra Frutis. Dat was ook gezellig. 2 mannen nodigden ons uit om bier te drinken en een van hen was best geïnteresseerd in vegetarisme en veganisme. Hij vond dat we helemaal gelijk hadden, maar wilde zelf toch niet veranderen.

Maandag gingen Amira, Peter en ik naar het andere land. We moesten aardig wat spullen omhoog brengen en daarna gingen we bananen en papaya's planten. Om 2 uur waren we klaar, maar we wisten niet precies hoe laat de kano zou komen. We besloten dus op het strand te wachten, wat prima was, totdat het super hard ging regenen. Na een uur kwam er een kano langs die ons voor $10 wilde brengen, dat is echt veel te duur, want normaal is het $3. Uiteindelijk wilde hij ons toch voor $3 brengen, we waren echt helemaal bevroren en in de kano was het nog kouder met de wind. Toen we een taxi gevonden hadden en het laatste stuk naar huis hadden gelopen, gingen Amira en ik snel eten koken en warme kleding aan doen! Hoe graag we ook een warme douche wilden nemen, was dat niet mogelijk want de enige beschikbare is een hele koude!

  • 26 Augustus 2015 - 18:02

    Marja:

    Hé Sanne,

    Wat maak je toch ontzettende leuke en interessante dingen mee! Zo'n stage is wel heel bijzonder, vooral omdat je zoveel tijd hebt om daarnaast andere dingen te ontdekken en nieuwe vrienden te maken.
    Geniet er van!

    Liefs
    Mamma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 52
Totaal aantal bezoekers 14395

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: